Refusionspolitik
Sådan returnerer du en vare til RueBirch.dk
Besøg vores returportal her & følg instrukserne. Du modtager med det samme en mail med QR kode, samt et fragtlabel & returseddel, som du evt. selv kan printe og sætte på hvis du har adgang til printer. Afleverer pakken i din lokale GLS pakkeshop. Husk kvittering når du indleverer.
KLIK HER:
https://return.shipmondo.com/ruebirch
Du kan også vælge selv at gå ned i din lokale pakkeshop og sende direkte til os. Vær opmærksom på at vi ikke modtager med DAO og ikke afhenter i pakkeshops.
Send til:
Rue Birch, Langgade 6-8, 4800 Nykøbing Falster
KONTAKT OS
Har du brug for yderligere hjælp er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på mail info@ruebirch.dk eller telefon 7777 4800. Vi glæder os til at hjælpe dig.
SKAL DU KØBE EN GAVE PÅ RUEBIRCH.DK?
Ved køb af gaver kan returretten forlænges ved at skrive i kommentarfeltet hvornår gaven skal gives. Vi pakker gerne ind. Markér blot i feltet 'Gaveindpakning'
HAR DU FÅET EN GAVE FRA RUEBIRCH.DK?
Har du fået en gave fra Rue Birch, som du ønsker at returnere, så sættes pengene ind på køberens kort. Følg anvisningerne for alm. retur som ses ovenstående.
SKAL DU BYTTE TIL EN ANDEN VARE?
Vi tilbyder gratis ombytning. Ønsker du at bytte til en anden vare, beder vi dig lave en ny bestilling her på hjemmesiden. Skriv det gamle ordrenummer i kommentarfeltet, så vi kan fratrække en evt. ny fragtomkostning på den nye ordre.
Har du modtaget en rabatkode som du ønsker at anvende igen bedes du kontakte os.
Kh Lise ♥
Indehaver af RueBirch.dk & Rue Birch Boutique
LÆS NEDENFOR VORES GENERELLE HANDELSBETINGELSER
HANDELSBETINGELSER
Her finder du handelsbetingelserne for køb på ruebirch.dk.
Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt kan få et overblik over dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser vi tilbyder dig som kunde.
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på ruebirch.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
OFFICIELLE OPLYSNINGER
RueBirch ApS
Vestergårdsvej 1
4800 Nykøbing Falster
CVR. Nr. 44042762
E-Mailadresse: info@ruebirch.dk
BUTIK & LAGER SAMT RETURADRESSE
Rue Birch
Langgade 6-8
4800 Nykøbing Falster
BESTILLING
Ruebirch.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.
For at handle på ruebirch.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
På ruebirch.dk kan du bestille alle varer som vises på vores hjemmeside. Måtte du have spørgsmål eller forespørgsler til nogle varer som vi ikke viser på vores hjemmeside, så er du altid velkommen til at kontakte os på info@ruebirch.dk
Alle priser er inkl. 25% moms og er i danske kroner. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i indkøbskurven. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Vær dog opmærksom på at varen ikke er reserveret til dig før købet er gennemført. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på Gå til kasse, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Godkend vores handelsbetingelser og betingelser for persondata.
Husk at tjekke at alle oplysninger er korrekte. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen Bestil og betal. Herefter går din ordre videre til ruebirch.dk
FORUDBESTILLINGER
På nogle varer kan det være en mulighed at lave en forudbestilling.
Vælger du at lægge en forudbestilling, hæver vi ikke dine penge, før varen er afsendt (vær opmærksom på, at du skal vælge at betale med et visa/dankort).
Bestiller du flere varer samlet, bliver de først sendt, når alle varer er på lager. Ønsker du varerne sendt med det samme, anbefaler vi, at du placerer to separate ordrer.
I enkelte tilfælde (oftest i samråd med dig) vælger vi at dellevere din ordre.
BETALING
Hos ruebirch.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingskort:
– Dankort
– Visa Dankort
– MasterCard
Herudover kan du også betale med Mobilepay.
Rue Birch opkræver ingen gebyrer ved brug af Dankort, Visa, Visa Dankort og Visa Electron.
Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.
Alle priser på ruebirch.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.
Betales der med betalingskort er du sikret mod misbrug. Vores webshop benytter SSL (Secure Socket Layer) I vores betalingssystem, dermed er du godt sikret, så du roligt kan handle på nettet.
De data, du sender i forbindelse med et køb som betales med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Rue Birch eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra Rue Birch. Rue Birch kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
RESERVATION AF BELØB
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
FRAGT & LEVERING
Fri fragt ved køb over DKK 499,-*
(Gratis fragt gælder ikke på udsalgsvarer i vores udsalgskategori)
Rue Birch sørger for levering med GLS til valgfri GLS pakkeshop eller GLS Privat. Leveringstiden hos Rue Birch er 1-2 hverdage.
Vi bestræber os på at afsende dine varer inden for 1 hverdag. Der er dog enkelte varer som bestilles på ordre. Her fremgår leveringstiden under det enkelte produkt. Kontakt os gerne på info@ruebirch.dk for spørgsmål.
Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskaberne overholder dag-til-dag levering.
Skulle varen modforventning ikke være på lager, modtager du besked.
Du har følgende valgmuligheder ved levering i Danmark:
· GLS Pakkeshop: *Vi tilbyder gratis fragt over 499 kr. til valgfri pakkeshop med GLS. Hvis du handler for 499 kr. eller under tilbyder vi følgende priser:
GLS Pakkeshop/Erhvervsadresse – 39,- kr. (Levering til valgfri pakkeshop/Lokation)
· Du kan også vælge at få leveret din pakke hjemme. Denne mulighed er aldrig gratis.
GLS Home / Privat levering – 60 kr. (Levering til privatadresse. Træffes ingen hjemme videresendes pakke til nærmeste pakkeshop)
Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur.
Modtager vi en sådan pakke retur og det skyldes fortrydelse opkræver vi de returomkostninger som fragtselskabet pålægger os, hvilket vi fratrækker dit returbeløb.
Vi gør vores bedste for, at du skal modtage, præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig.
Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen.
Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens, med det du har modtaget, bedes du sende os en mail på info@ruebirch.dk gerne hurtigst muligt. vis dine varer har fået en skade under forsendelsen, vil vi bede dig kontakte os hurtigst muligt og gerne inden for 2 dage. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret.
Forsendelse til udland:
Vi sender gerne til udlandet / EU. Fragtpris pr. bestilling er 200 kr.
FORTRYDELSESRET
Når du handler hos Rue Birch har du 30 dages fortrydelsesret.
Du har 30 dage til at give besked om fortrydelsen og herfra 14 dage til at sende varen retur.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Er det returnerede blevet medført en forringelse af salgsværdien, krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Ved returnering bedes du udfylde vores returformular online:
Den finder du her: https://return.shipmondo.com/ruebirch
Fra du har modtaget varen har du 30 dage hvor du kan fortryde dit køb. Informer os venligst senest 30 dages efter modtagelse af varen. Herefter har du 14 dage til at sende den pågældende vare retur.
Du kan sende en mail til info@ruebirch.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen online (se ovenstående link). Se endvidere afsnittet om “Returnering”
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering (fragt) som følge af fortrydelse sker på købers egen regning.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i samme ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til vores lageradresse:
Rue Birch
Langgade 6-8
4800 Nykøbing Falster
Danmark
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Det vil sige, at varerne bedes returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur.
Vi anbefaler at der ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da dette vil kunne medfører en værdiforringelse af varen.
Vær opmærksom på at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
. Gem derfor din kvittering med trackingnummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Vigtigt:
Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og modtager ikke returpakker som sendes pr. efterkrav. Vi anbefaler at du ikke sender retur med DAO, da de ikke har erhvervslevering, og leverer om natten hvor der ikke er nogen til stede, og det er dig der har ansvaret for pakken til vi modtager den.
Standardreturformular:
Når du sender en vare retur bedes du vedlægge en udfyldt returformular med din forsendelse. Vi vedlægger returformularen i din ordre. Du kan også finde den her samt downloade retursedlen:
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
Denne standardformular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende
Returpakken sendes til:
Rue Birch
Langgade 6-8
4800 Nykøbing Falster
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Dato for bestilling: Dato for modtagelse:
Evt. ordrenummer:
Navn:
Telefon:
E-mail:
Vare(r) som returneres:
Antal: Beskrivelse:
Sæt X:
Jeg ønsker pengene retur (pengene tilbageføres til det betalingskort ordren er betalt med)
Forbrugerens underskrift: Dato:
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Tilbagebetaling:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.
Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme made, som hvis du prøvede den I en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt.
Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan du kun få leveringsomkostningerne retur.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan I en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den I egentlig brug.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
· du reelt har taget varen i brug,
· den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
· du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
· Ønsker du at bytte til en anden vare, beder vi dig lave en ny bestilling på www. ruebirch.dk. Oplys det nye ordrenummer på returformularen og vi vil udbetale en eventuel ny fragtomkostning på din tilbagebetaling når vi modtager byttevaren retur.
REKLAMATIONSRET
Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven.
De 2 år begynder fra den dag du har modtaget varen.
Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd
SÅDAN REKLAMERER DU OVER EN VARE:
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@ruebirch.dk. Her bedes du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger:
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Varen sendes til vores lageradresse:
Rue Birch
Langgade 6-8
4800 Nykøbing F.
Danmark
Bemærk venligst at vi ikke modtager returpakker som sendes pr. Efterkrav. Vi anbefaler at du ikke sender retur med DAO, da de ikke har erhvervslevering, og leverer om natten hvor der ikke er nogen til stede, og det er dig der har ansvaret for pakken til vi modtager den.
FEJL, MISBRUG & ANNULERING AF ORDRER
Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.
Hos Rue Birch bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte.
OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER
Har du handlet hos os, og i den forbindelse har købt et produkt du ikke er tilfreds med, så er du altid velkommen til at kontakte os pr. mail info@ruebirch.dk.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ruebirch.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
LOVVALG & VÆRNETING
Køb af varer på ruebirch.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
GENERELLE OPLYSNINGER
Juridisk navn: Rue Birch ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. Nr. 44042767
Adresse: Vestergårdsvej 1, 4800 Nykøbing Falster
E-Mailadresse: info@ruebirch.dk
Etableringsår: 2023
ER DU I TVIVL?
Skulle du have nogle spørgsmål eller andet så kontakt os endelig på info@ruebirch.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.02.2025