Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR RUEBIRCH.DK

Her finder du handelsbetingelserne for køb hos ruebirch.dk. Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt kan få et overblik over dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser vi tilbyder dig som kunde.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på ruebirch.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Ved forsendelse til udland, kontakt os venligst pr. mail.

BESTILLING

Ruebirch.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. 

For at handle på ruebirch.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

På ruebirch.dk kan du bestille alle varer som vises på vores hjemmeside. Måtte du have spørgsmål eller forespørgsler til nogle varer som vi ikke viser på vores hjemmeside, så er du altid velkommen til at kontakte os på info@ruebirch.dk
Alle priser er inkl. 25% moms og er i danske kroner. Der tages forbehold for tastefejl samt udsolgte varer. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. 

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til ruebirch.dk

FORUDBESTILLINGER

På nogle varer kan det være en mulighed at lave en forudbestilling. Vælger du at lægge en forudbestilling, hæver vi ikke dine penge, før varen er afsendt (vær opmærksom på, at du skal vælge at betale med et visa/dankort). Bestiller du flere varer samlet, bliver de først sendt, når alle varer er på lager. Ønsker du varerne sendt med det samme, anbefaler vi, at du placerer to seperate ordrer. 

I enkelte tilfælde (oftest i samråd med dig) vælger vi at dellevere din ordre. 

BETALING

Hos ruebirch.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingskort:

- Dankort 
- Visa Dankort
- MasterCard
- Efter aftale/kontooverførsel (kun erhverv) 


Rue Birch opkræver ingen gebyrer ved brug af Dankort, Visa, Visa Dankort og Visa Electron. Ved brug af internationale betalingskort opkræves et betalingsgebyr på 1,25 % for dansk udstedte kort og fra 2,25 % for udenlandsk udstedte kort.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.

Alle priser på ruebirch.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.  

Betales der med betalingkort er du sikret mod misbrug. Vores webshop benytter SSL (Secure Socket Layer) I vores betalingssystem, dermed er du godt sikret, så du roligt kan handle på nettet. De data, du sender i forbindelse med et køb som betales med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Rue Birch eller andre har mulighed for at læse

dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra Rue Birch. Rue Birch kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling. 

Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med Rue Birch. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder og offentlige virksomheder kontakt os da på mail info@ruebirch.dk

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

 

FRAGT & LEVERING

Fri fragt ved køb over DKK 499,-*

Rue Birch sørger for levering med GLS og POST NORD. Vi bestræber os på at afsende dine varer inden for én hverdag. Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskaberne overholder dag-til-dag levering. Skulle varen modforventning ikke være på lager, modtager du besked. Rue Birch kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtselskaberne. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Rue Birch naturligvis en ny leverance uden beregning.

Du har følgende valgmuligheder ved levering i Danmark:

*Vi tilbyder gratis fragt over 499 kr. til valgfri pakkeshop eller erhvervsadresse med GLS. Hvis du handler for 499 kr. eller under tilbyder vi følgende priser:

  • GLS Pakkeshop – 45,- kr. (Levering til valgfri pakkeshop)
  • POST NORD - privat 45,- kr. (denne fragtmulighed er aldrig gratis). Er du ikke hjemme kan du afhente pakken på nærmeste posthus/pakkeudlevering.

Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur. Rue Birch påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur. Modtager vi en sådan pakke retur opkræver vi et fragt og ekspeditionsgebyr på 50 kr., hvilket vi fratrækker dit returbeløb. Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Samme vilkår gælder, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling. 

Vi gør vores bedste for, at du skal modtage, præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig. Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen. Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens, med det du har modtaget, bedes du sende os en mail på info@ruebirch.dk senest 2 dage efter du har modtaget din bestilling. Det samme gælder hvis dine varer har fået en skade under forsendelsen. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret.

Forsendelse til udland

Forsendelse til udlandet er varierer afhængig af land. Vi forbeholder os dog også ret til at opkræve en højere sats afhængig af varens størrelse og vægt. Vi sender kun til EU lande. Kontakt os venligst og hør nærmere om dine muligheder for at handle.


 

FULD RETURRET I 30 DAGE

Når du handler hos Rue Birch har du 30 dages fortrydelsesret. 

Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Varen skal dog returneres i samme stand og i original emballage. Er det returnerede blevet medført en forringelse af salgsværdien, krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger. Dette vil eksempelvis gøre sig gældende ved sæber, cremer og andre hudplejeprodukter samt te i forseglet emballage.

Ved returnering udfyldes returformularen.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse udfylde returformularen og sende med varen retur.   
 

Returnering (fragt) som følge af fortrydelse sker på købers egen regning.

 

RETURNERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til vores adresse:

 

Rue Birch

Birkevænget 18 – Sortsø Strand

4850 Stubbekøbing

 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Det vil sige, at varerne skal returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. 

Vær opmærksom på at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor din kvittering med trackingnummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT
Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og
modtager ikke returpakker som sendes pr. efterkrav og lignende.

Returformular

Når du sender en vare retur skal du  vedlægge en udfyldt returformular med din forsendelse, som du finder her: 

DOWNLOAD RETURSEDDEL

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Der kan gå 5-7 dage fra modtagelse til ekspedition af returvaren.

Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Dog er det muligt at oplyse et kontonummer på retursedlen, såfremt købet har været en gave.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. med andre ord – du kan prøve varen på samme made, som hvis du prøvede den I en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan I en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den I egentlig brug.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

 

Ønsker du at bytte til en anden vare, beder vi dig lave en ny bestilling på www. ruebirch.dk. Oplys det nye ordrenummer på returformularen og vi vil udbetale en eventuel ny fragtomkostning på din tilbagebetaling når vi modtager byttevaren retur.

 

REKLAMATIONSRET – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. De 2 år begynder fra den dag du har modtaget varen. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. I særlige tilfælde såsom ved udenlandske køb vil vi som oftest give penge tilbage eller afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@ruebirch.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

 Bemærk venligst at vi ikke modtager returpakker som sendes pr. Efterkrav, pakker sendt uden omdeling og lignende. 

FEJL, MISBRUG & ANNULERING AF ORDRER

Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.

Hos Rue Birch bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte. Dog kan der ske fejl i form af tastefejl og systemmæssige fejl. I sådanne tilfælde beder vi dig have forståelse for, at vi må annullere ordren. 

ER DU I TVIVL?

Skulle du have nogle spørgsmål eller andet så kontakt os endelig på info@ruebirch.dk

 



COOKIES

Ved at benytte ruebirch.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Vi anvender cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.

Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på ruebirch.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere ruebirch.dk

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Har du handlet hos os, og i den forbindelse har købt et produkt du ikke er tilfreds med, så er du altid velkommen til at kontakte os pr. mail info@ruebirch.dk.

Som forbruger har du også altid mulighed for, at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://www.forbrug.dk/

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: https://ec.europa.eu/odr.Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ruebirch.dk

LOVVALG & VÆRNETING

Køb af varer på ruebirch.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

GENERELLE OPLYSNINGER

Juridisk navn: Anders Damgaard Nielsen ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. Nr. 29842221
Adresse: Vestergårdsvej 1, 4800 Nykøbing Falster
E-Mailadresse: info@ruebirch.dk
Etableringsår: 2006

 

PERSONDATA

Rue Birch tager ansvaret for dit privatliv meget alvorligt, og vi forpligter os til at beskytte dine personlige oplysninger. Vores persondatapolitik oplyser, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger på vores hjemmeside.

For at kunne handle på ruebirch.dk skal du som minimum oplyse:
Navn – Adresse - Telefon/mobilnummer - Mailadresse samt Betalingsoplysninger.

Personoplysningerne registreres hos Anders Damgaard Nielsen ApS/Rue Birch og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Når du interagerer på vores hjemmeside, kan vi også automatisk indsamle oplysninger om dit besøg. Det er primært for at hjælpe os med at forstå, hvordan vores kunder bruger vores hjemmeside, så vi kan skabe bedre indhold og mere relevant kommunikation.

Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål. 

Sådanne formål kan indbefatte:

  • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
  • Drift og optimering af vores hjemmeside (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
  • Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
  • Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdsparter (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)

Hvordan indsamles dine personoplysninger?

Dine personoplysninger indsamles enten ved

  • at du selv indtaster dem i vores systemer, som kan blive suppleret ved en efterfølgende kontakt med dig, eller
  • vi kan modtage dem fra andre organisationer, fx google og facebook

Til hvilket formål behandler Rue Birch dine personoplysninger?

Vi behandler dine almindelige personoplysninger til et eller flere af disse formål:

  • at administrere og tilbyde produkter, som du har bedt om eller udtrykt interesse i
  • at administrere konkurrencer og andre tilbud, som du deltager i
  • at kommunikere med dig hvis produktet, du har bedt om, ikke er tilgængelig
  • at personliggøre og forbedre din oplevelse på vores platforme
  • at screene for snyd og bedrag
  • at personliggøre og skræddersy den kommunikation, vi sender ud til dig

På hvilket retsgrundlag behandles dine personoplysninger?

Personoplysninger indsamlet og behandlet til brug for ovenstående formål, sker enten

  1. På grundlag af et samtykke, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra a) eller art. 9, stk. 2, litra a),
  2. Som følge af, at behandlingen er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontraktretlig forpligtelse overfor dig, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra b),
  3. Som følge af, at Rue Birch er retligt forpligtet hertil, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra c),
  4. Fordi det er nødvendigt af hensyn til udførelse af en opgave i samfundets interesse, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra e).
  5. Fordi det er nødvendigt for, at Rue Birch kan forfølge en legitim interesse, jf. persondataforordningen art. 6, stk. 1, litra f).

Der indsamles alene personoplysninger, der er nødvendige for, at Rue Birch kan opfylde sine forpligtelser overfor dig. Hvis du ikke giver de påkrævede oplysninger, kan Rue Birch ikke tilbyde den ønskede service.

Hvem videregiver Rue Birch personoplysninger til?

Rue Birch videregiver ikke personoplysninger til andre dataansvarlige, medmindre

  • du udtrykkeligt samtykker hertil
  • det er til brug for opfyldelse af en kontraktretlig forpligtelse overfor dig
  • såfremt Rue Birch er retligt/juridisk forpligtet hertil.

Typisk vil videregivelse ske til samarbejdspartnere, offentlige myndigheder, revisionsfirmaer, advokatfirmaer eller pengeinstitutter eller forsikringsselskaber.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på 
ruebirch.dk er Lise Nielsen.  

Sikkerhed

Vi tager sikkerheden for dine personlige oplysninger seriøst. Ved din færden på vores platforme bruger vi industristandard Secure Sockets Layer (SSL) krypteringsteknologi til at beskytte dine oplysninger.

Derudover har vi sikkerhedsprocedurer på plads for at beskytte vores papirbaserede systemer og computerbaserede databaser mod tab og misbrug, som vi kun giver adgang til, når det er absolut nødvendigt. Vi har desuden strenge retningslinjer for brugen af personoplysninger i vores systemer og databaser.

Ret til indsigt og berigtigelse

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: 
info@ruebirch.dk 

Hvis du har abonneret på evt. at modtage vores nyhedsbrev, kan du til en hver tid afmelde disse. Dette gøres via et link i de enkelte e-mails.

Samtykke

Hvis Rue Birch behandler dine personoplysninger på baggrund af et samtykke, kan du til enhver tid tilbagetrække samtykket ved at sende os en mail på info@ruebirch.dk Herefter behandler vi ikke længere dine personoplysninger.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du tilbagetrækker et samtykke, vil Rue Birch ikke længere have mulighed for at udøve sine forpligtelser overfor dig. 

Klage

Klage over behandling af personoplysninger skal ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, tlf.: 33193200, eller via e-mail: dt@datatilsynet.dk. Du kan finde anden generel vejledning og information på www.datatilsynet.dk.

Kontakt

Har du spørgsmål til vores behandling af dine personlige oplysninger eller denne privatlivspolitik, er du velkommen til at kontakte os på info@ruebirch.dk

Vi tilstræber at opfylde en høj standard, og vores politikker og procedurer bliver løbende revideret. Fra tid til anden kan vi derfor ændre denne privatlivspolitik.

Vi anbefaler dig derfor løbende at holde dig opdateret på denne side.