shop trygt på ruebirch.dk

handelsbetingelser

Her finder du handelsbetingelserne for køb på ruebirch.dk.

Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt kan få et overblik over dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser vi tilbyder dig som kunde.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på ruebirch.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Ved forsendelse til udland, kontakt os venligst pr. mail.

OFFICIELLE OPLYSNINGER

RueBirch ApS
Vestergårdsvej 1

4800 Nykøbing Falster

CVR. Nr. 44042762
E-Mailadresse: info@ruebirch.dk

BUTIK & LAGER SAMT RETURADRESSE

Rue Birch

Tværgade 6

4800 Nykøbing Falster

BESTILLING

Ruebirch.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.

For at handle på ruebirch.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

På ruebirch.dk kan du bestille alle varer som vises på vores hjemmeside. Måtte du have spørgsmål eller forespørgsler til nogle varer som vi ikke viser på vores hjemmeside, så er du altid velkommen til at kontakte os på info@ruebirch.dk
Alle priser er inkl. 25% moms og er i danske kroner. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i indkøbskurven.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Vær dog opmærksom på at varen ikke er reserveret til dig før købet er gennemført. Rue Birch tager desuden forbehold for udsolgte varer.

Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på Gå til kasse, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Godkend vores handelsbetingelser og betingelser for persondata.

Husk at tjekke at alle oplysninger er korrekte. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen Bestil og betal. Herefter går din ordre videre til ruebirch.dk

FORUDBESTILLINGER

På nogle varer kan det være en mulighed at lave en forudbestilling.

Vælger du at lægge en forudbestilling, hæver vi ikke dine penge, før varen er afsendt (vær opmærksom på, at du skal vælge at betale med et visa/dankort).

Bestiller du flere varer samlet, bliver de først sendt, når alle varer er på lager. Ønsker du varerne sendt med det samme, anbefaler vi, at du placerer to separate ordrer.

I enkelte tilfælde (oftest i samråd med dig) vælger vi at dellevere din ordre.

BETALING

Hos ruebirch.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingskort:

– Dankort
– Visa Dankort
– MasterCard

Herudover kan du også betale med Mobilepay.

Rue Birch opkræver ingen gebyrer ved brug af Dankort, Visa, Visa Dankort og Visa Electron.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.

Alle priser på ruebirch.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.

Betales der med betalingkort er du sikret mod misbrug. Vores webshop benytter SSL (Secure Socket Layer) I vores betalingssystem, dermed er du godt sikret, så du roligt kan handle på nettet.

De data, du sender i forbindelse med et køb som betales med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Rue Birch eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra Rue Birch. Rue Birch kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Betalingsmåde ‘EFTER AFTALE’ kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med Rue Birch.

Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder og offentlige virksomheder kontakt os da på mail info@ruebirch.dk

FRAGT & LEVERING

Fri fragt ved køb over DKK 499,-*

(Gratis fragt gælder ikke på udsalgsvarer i vores udsalgskategori)

Rue Birch sørger for levering med GLS til valgfri GLS pakkeshop.  Leveringstiden hos Rue Birch er 1-2 hverdage.

Vi bestræber os på at afsende dine varer inden for 1 hverdag.  Der er dog enkelte varer som bestilles på ordre. Her fremgår leveringstiden under det enkelte produkt. Kontakt os gerne på info@ruebirch.dk for spørgsmål.

Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskaberne overholder dag-til-dag levering.

Skulle varen modforventning ikke være på lager, modtager du besked.

Du har følgende valgmuligheder ved levering i Danmark:

  • GLS Pakkeshop: *Vi tilbyder gratis fragt over 499 kr. til valgfri pakkeshop med GLS.  Hvis du handler for 499 kr. eller under tilbyder vi følgende priser:

GLS Pakkeshop/Erhvervsadresse – 39,- kr. (Levering til valgfri pakkeshop/Lokation)

  • Du kan også vælge at få leveret din pakke hjemme. Denne mulighed er aldrig gratis.

GLS Home / Privat levering – 60 kr. (Levering til privatadresse. Træffes ingen hjemme videresendes pakke til nærmeste pakkeshop)

Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur.

Rue Birch påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur.

Modtager vi en sådan pakke retur opkræver vi de returomkostninger som fragtselskabet pålægger os, hvilket vi fratrækker dit returbeløb.

Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Samme vilkår gælder, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling.

Vi gør vores bedste for, at du skal modtage, præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig.

Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen.

Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens, med det du har modtaget, bedes du sende os en mail på info@ruebirch.dk senest 2 dage efter du har modtaget din bestilling.

Det samme gælder hvis dine varer har fået en skade under forsendelsen. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret.

Forsendelse til udland:

Vi sender gerne til udlandet / EU. Fragtpris pr. bestilling er 200 kr. med undtagelse af møbler. Her kontakter vi dig for pris.

Vi sender kun til EU lande. Kontakt os venligst og hør nærmere om dine muligheder for at handle udenfor EU.

FORTRYDELSESRET

Når du handler hos Rue Birch har du 14 dages fortrydelsesret.

Du har 14 dage til at give besked om fortrydelsen og herfra 14 dage til at sende varen retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Er varen plomberet, må denne blombering ikke være brudt.

Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Er det returnerede blevet medført en forringelse af salgsværdien, krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

Dette vil eksempelvis gøre sig gældende ved sæber, cremer og andre hudplejeprodukter samt te i forseglet emballage.

Ved returnering udfyldes returformularen.

Fra købsdato har du 14 dage hvor du kan fortryde dit køb. Informer os venligst senest 14 dages efter modtagelse af varen. Herefter har du 14 dage til at sende den pågældende vare retur.

Du kan sende en mail til info@ruebirch.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som er vedlagt din ordre. Se endvidere afsnittet om “Returnering”

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering (fragt) som følge af fortrydelse sker på købers egen regning.

Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i samme ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til vores lageradresse:

Rue Birch

Tværgade 6

4800 Nykøbing Falster

Danmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Det vil sige, at varerne skal returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur.

Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris.

Vær opmærksom på at du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor din kvittering med trackingnummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Vigtigt:
Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og modtager ikke returpakker som sendes pr. efterkrav og lignende.

Standardreturformular:

Når du sender en vare retur bedes du vedlægge en udfyldt returformular med din forsendelse. Vi vedlægger returformularen i din ordre. Du kan også finde den her samt downloade retursedlen:

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Denne standardformular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

Returpakken sendes til:

Rue Birch
Tværgade 6
4800 Nykøbing Falster

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Dato for bestilling:­­­­­                                                               Dato for modtagelse:

Evt. ordrenummer:­­­­­

Navn:
Telefon:

E-mail:

Vare(r) som returneres:

Antal:                  Beskrivelse:

Sæt X:

Jeg ønsker et tilgodebevis (fremsendes til dig via e-mail)

Jeg ønsker pengene retur (pengene tilbageføres til det betalingskort ordren er betalt med)

Tilbagebetaling:

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder),

senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme made, som hvis du prøvede den I en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt.

Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan du kun få leveringsomkostningerne retur.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan I en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den I egentlig brug.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

Ønsker du at bytte til en anden vare, beder vi dig lave en ny bestilling på www. ruebirch.dk. Oplys det nye ordrenummer på returformularen og vi vil udbetale en eventuel ny fragtomkostning på din tilbagebetaling når vi modtager byttevaren retur.

REKLAMATIONSRET

Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven.

De 2 år begynder fra den dag du har modtaget varen.

Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. I særlige tilfælde såsom ved udenlandske køb vil vi som oftest give penge tilbage eller afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

SÅDAN REKLAMERER DU OVER EN VARE:

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@ruebirch.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger:

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.

I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Varen sendes til vores lageradresse:

Rue Birch

Tværgade 6

4800 Nykøbing F.

Danmark

Bemærk venligst at vi ikke modtager returpakker som sendes pr. Efterkrav, pakker sendt uden omdeling og lignende.

FEJL, MISBRUG & ANNULERING AF ORDRER

Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.

Hos Rue Birch bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte.

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Har du handlet hos os, og i den forbindelse har købt et produkt du ikke er tilfreds med, så er du altid velkommen til at kontakte os pr. mail info@ruebirch.dk.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ruebirch.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

LOVVALG & VÆRNETING

Køb af varer på ruebirch.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

GENERELLE OPLYSNINGER

Juridisk navn: Anders Damgaard Nielsen ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. Nr. 29842221
Adresse: Vestergårdsvej 1, 4800 Nykøbing Falster
E-Mailadresse: info@ruebirch.dk
Etableringsår: 2006

ER DU I TVIVL?

Skulle du have nogle spørgsmål eller andet så kontakt os endelig på info@ruebirch.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.09.2021